Swedish GreenfoodCompany satsar i samarbete med Movement på att föra ut nästa generation växtbaserade produkter, bland annat ur varumärket Valsoia.
Hos Swedish GreenfoodCompany handlar det om nästa generation växtbaserade produkter. Idag finns flera innovativa produkter i portföljen på den svenska marknaden representerade, bland annat varumärket Valsoia, skriver man i en pressrelease.
Varumärket i sig har funnits sedan 1990 och har helt veganska produkter i ett sortiment av hasselnötskräm, växtbaserad dryck, efterrätter, glass och färdigrätter som burgare, korv, pizza och lasagne.
– Vi är väldigt glada över att få komma igång med samarbetet. Inriktningen på storstäderna tillsammans med expertisen att hantera både central listade produkter och direktlevererade passar oss perfekt, säger Pia Andersson som är landschef för Sverige hos Swedish GreenfoodCompany.
Även hos Movement ser man fram emot samarbetet med Swedish Greenfood.
– De erbjuder konsumenten spännande och innovativa produkter som ligger helt rätt i tiden. Produkterna kommer få ta mer plats i butikerna med hjälp av vår specialiserade säljkår och samtidigt får fler svenskar upp ögonen för produkterna, säger Movements affärsutvecklare Tomas Olsson.