Picadeli lanserar ”warm-ish”-sallader för kallare dagar, vilket man beskriver som ”den stora smakexplosionen som surfar på mikrovågstrenden”.
När temperaturen sjunker och dagarna känns kortare är det inte ovanligt att känna ett sug efter varmare mat. Food-tech pionjären Picadeli lanserar därför det nya konceptet ”Warm-ish”, sallad som värms i mikrovågsugn, och är sprunget ur experimentella smak- och konsumenttester, skriver företaget i en pressrelease.
Denna vecka lanserar Picadeli ”Warm-ish”-sallader på svenska marknaden. Picadeli säljer årligen miljontals sallader världen över, men vill nu hitta ett sätt att förlänga sin populäraste salladssäsong.
– Vi vet, det låter lite galet med mikrad sallad, men vi tycker om att tänka utanför boxen och ”Warm-ish”-sallader är ett perfekt exempel på det. Att mikra Picadelis sallader är ett oväntat och enkelt sätt att tillgängliggöra varm och hälsosam snabbmat året runt, anser Gunilla Kjellmer som är produktutvecklare hos företaget.
Konceptet lanseras vecka 46 i över 100 av Hemköps butiker runt om i landet.