Arla lanserar en ny kampanj för att, inte oväntat, få oss att dricka mer mjölk. ”Varva ner med ett glas mjölk och lev i muet”, är budskapet från Arla.
Hälsotrenden har aldrig varit starkare samtidigt som många unga oroar sig för framtiden och känner en press att räcka till när kraven ökar, hävdar Arla.
Det bäddar för kampanjen för att uppmuntra fler att ”leva lite mer i muet” och ta ett glas mjölk för att varva ned och för återhämtning.
– Att leva upp till bilden av den perfekta, välmående människan kan vara extremt pressande för många unga idag, säger Hanna Wennerdal som är varumärkeschef för mjölk hos Arla.
– Därför vill vi visa på att enkelheten och inställningen till att leva mer hälsosamt ska vara okomplicerat och att återhämtning är minst lika viktigt. Mjölk innehåller mycket näring, perfekt både före och efter din träning, tillägger hon.
Kampanjen Lev i muet, framtagen av Prat PR, siktar på målgruppen 16–33 år med PR- och influenceraktiveringar under året.
Kommunikationen fokuserar på att påminna människor att ta en paus i en annars hektisk vardag där skol- och arbetstid flyter ihop med vardagen, genom att med enkla medel stanna upp, ta ett djupt andetag och helt enkelt bara känna efter.
Den första kampanjen lanseras i juni med fokus på just att Leva i muet och hitta sitt inre lugn genom att varva ner, stanna upp och bara ta en kort paus.
Aktiveringen i traditionella och sociala medier kallar Arla ”Milkfulness”. Under året följer fler aktiveringar med inspiration kring välmående.