Västerbottensost blir ny huvudsponsor till svenska kocklandslagen och tar sikte på såväl kulinarisk världscup som en olympiad med hopp om framgångar.
Västerbottensost inleder ett långsiktigt samarbete med svenska kocklandslaget och juniorkockslandslaget, meddelar företaget i en pressrelease.
Målet är förstås att nå nya framgångar och att inspirera och engagera så många som möjligt.
– Västerbottensost står för högsta kvalité och unik smak, dessutom är det ett av Sveriges starkaste varumärken. Vi ser att vårt samarbete kan stärka engagemanget för våra svenska gastronomiska framgångar, menar Jens Ericsson som chefar över de svenska kocklandslagen.
Dess har haft stora framgångar genom åren, senast genom såväl guld som silver i Culinary olympics 2020.
Nu börjar man ta sikte på Culinary world cup 2022 och ett nytt Culinary olympis, nu med Västerbottensost som huvudpartner.
– Vi är oerhört stolta över samarbetet med kocklandslagen och ser stora möjligheter att lyfta fram Västerbottensost för en bredare publik, både nationellt och internationellt, säger Västerbottensosts Lina Jonsson.
Redan nu pågår arbetet med det första gemensamma uttaget av samarbetet, meddelar företaget.
Anders Karlsson, en av coacherna för juniorkocklandslaget, har skapat recept kopplade till en ny produktlansering från Västerbottensost. Nyheten kommer till butik under februari månad, berättar företaget.