När Yougov återigen rankar de varumärken svenskarna anser vara Sveriges starkaste inom dagligvaror hamnar Västerbottensost på en tredjeplats.
När Yougov rankar de varumärken som svenska folket anser vara Sveriges starkaste inom dagligvaruhandeln så placerar sig alltså Västerbottensost på tredjeplatsen.
– Det är fantastiskt roligt att Västerbottensost får en så fin placering. Vi är otroligt tacksamma och ödmjuka inför detta och jag vill passa på att ge en stor eloge till alla våra dedikerade medarbetare som varje dag skapar denna unika ost, säger Maria Forsner, varumärkeschef för Västerbottensost.
Den aktuella konsumentundersökningen är först ut i Yougovs årliga serie av rankinngar som visar de högst rankade varumärkena inom dagligvaruhandeln.
Rankningsdatan hämtas från varumärkesspårningsverktyget Brand Index, som kontinuerligt mäter allmänhetens uppfattning av varumärken inom FMCG/CPG.
Resultatet baseras sedan på indexpoäng från Yougov Brand Index och visar varumärkets totala hälsa beräknat på genomsnittet av parametrarna; intryck, kvalitet, värde, tillfredsställelse, rykte och rekommendation under en period av tolv månader.