Veg of Lund är ett ganska nytt varumärke som säljer växtbaserade smoothiedrycker och som har sina rötter i forskning vid Lunds universitet.
Bolaget har en patenterad metod som grund och har lanserat My foodie som första produkt.
Företaget är noterat på First North-listan och finns idag på två fria marknader i fria länder, nämligen Sverige och Storbritannien.
Nu väljer man att lansera sig i en annan typ av land genom att sälja via den kinesiska shoppingplattformen Taobao live, som i den statskontrollerade ekonom är Kinas tredje största e-handelsplattform med drygt 628 miljoner användare, enligt Veg of Lunds pressreleease.
Att man nu får sälja i Kina kommer sig ur att man deltog i en tävling Taobao arrangerade sex vinnare får chansen att sälja på plattformen.
– Vi är mycket glada över att juryn bedömde att våra produkter ska ingå i den exklusiva grupp som får gratis marknadsföring och säljstöd via Taobao. Juryn lovordade både smak och design på vårt My foodie-sortiment, säger Veg of Lunds vd Thomas Olander.