Snusbolaget vill få fler att sluta röka med hjälp av nikotinportioner, tobaksfria portionspåsar, och slår ett slag för det vid World no tobacco day.
I samband med World no tobacco day den 31 maj lanserar Snusbolaget en kampanj mot sina nikotinportionskunder över hela världen.
Med kampanjen vill man lyfta nikotinportioner (tobaksfria portionspåsar) som ett bättre alternativ till cigaretter och som ett hjälpmedel att sluta röka – och med en uppmaning att hjälpa sina vänner att sluta röka, skriver man i en pressrelease.
– Vi vill genom kampanjen uppmuntra våra kunder att sluta röka, och att de många som redan har slutat med hjälp av snus också uppmuntra sina vänner och familj att sluta röka på samma sätt, säger Markus Lindblad, kommunikationschef hos Snusbolaget.
– Förebilder är viktiga för att förändra beteenden och vi vill att de tidigare rökarna delar med sig av sin erfarenhet av att sluta för att inspirera andra. Genom att hjälpa kunder att sluta röka genom att byta till tobaksfria nikotinprodukter vill Snusbolaget göra skillnad och rädda liv, säger Markus Lindblad.