Det är via sin Shopping Pulse som Klarna undersökt svenska konsumenters krav och önskemål när det gäller e-handeln.
Det mest markanta är att man kontinuerligt vill se teknisk utveckling. 81 procent av de som svarat vill att handlare kontinuerligt ska investera i nya tekniska lösningar.
– Det är tydligt att svenska konsumenter förväntar sig att återförsäljare ska investera i utveckling av ny teknik som ger dem en bättre shoppingupplevelse och där är smidiga betalningar centralt. Konsumenter vill slippa att slösa tid på att stå i köer och detsamma gäller online där man vill slippa lägga tid på att fylla i person- och kortuppgifter i kassan, konstaterar följaktligen Jesper Eriksson, Sverige-chef för Klarna.
Friktionsfria betalningar prioriteras högst med personlig service som tvåa och personliga produktrekommendationer som trea.
Sömlös omnikanalupplevelse hamnar först som fyra på denna önskelista och allra minst önskat är röst- och ansiktsigenkänning som teknik.
Och precis som väntat är omsorg om planet och klimat inte högprioriterat bland dem som svarat om e-handeln.
Endast 28 procent av de svarande vill se varumärken och handlare agera hållbart och ännu färre, 24 procent, tycker att hållbara leveranser är viktiga.