Vill lyfta försäljning genom ny kampanj

Foto Pressbild

Lästid: 2 minuter

Dela nyhet

Kiviks musteri vill lyfta fördelarna med de produkter som står i butikernas icke-kylda juice- och fruktdryckshylla för att nå fler konsumenter.

Kiviks musteri har ett brett sortiment av produkter baserade på frukt, bär och grönt och de flesta av dessa hittar man i butikernas icke-kylda juice- och fruktdryckshylla, skriver företaget i en pressrelease.

Majoriteten av produkterna i hyllan är förpackade i pappförpackningar och har ovanligt lång hållbarhet utan att behöva kylförvaring trots avsaknaden av konserveringsmedel, men problemet är att många inte känner till dessa basfakta, skriver musteriet.

En undersökning visar dock att över 80 procent har svårt att hitta hyllan i butik och att endast 10 procent uppfattar hyllan som bra ur hållbarhetssynpunkt, vilket är orsaken till att Kiviks musteri nu vill lyfta fördelarna med produkterna i en större kampanj.

– Juice- och fruktdryckshyllan är ett både gott och hållbart val – den bidrar till att vi sparar på el och sänker kostnader för både privatpersoner och butiksinnehavare. I hyllan finns en stor variation av produkter med lång hållbarhet som minskar svinnet. Just därför kallar vi den ofta för ”hållbarhetshyllan”, säger Daniel Gejde, sälj- och marknadschef på Kiviks Musteri.

– Det är synd att många har missuppfattningen att denna hylla innehåller produkter med mycket tillsatser och är av lägre kvalitet än produkterna som står i kyldisken, när en betydande del är svensktillverkade premiumprodukter med smaken i fokus. En juice är alltid 100 procent frukt och inget annat – oavsett från vilken hylla man köper den, avslutar Daniel.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil