Visual Art och finska dagligvarujätten Kesko har skrivit avtal där Visual Art skapar mjukvarulösning för 15 000 digitala skärmar hos K Group.
Visual Art och finska dagligvarujätten Kesko har tecknat ett långsiktigt avtal för en mjukvarulösning.
Den ska användas för att skapa och publicera innehåll på cirka 15 000 digitala skärmar i K Groups affärer och i centrum för den står Visual Arts egen digital signage-mjukvara, CMS Signage Player, skriver företaget i en pressrelease.
Keskos mål har varit att hitta ett gemensamt system och möjligheten till centraliserad styrning av alla sina digitala ytor i de drygt 1 500 butiker man har över hela Finland.
Tidigare har man haft olika lösningar i olika butiker och varuhus vilket gjort centralisering av innehållet svårare.
– Med vårt eget CMS-system i botten har Kesko nu möjlighet att enkelt styra och anpassa innehållet från centralt håll, men kan självklart ändå skapa lokaliserat innehåll för enstaka butiker och skärmar, säger Pontus Meijer hos Visual Art.