Efter ett mycket bra 2020 satsar Wellibites med nyttigt godis på att 2021 ska bli ännu bättre och att man ska nå ännu fler med sitt sortiment.
Under 2020 har svenska Wellibites ökat försäljningen av sitt svensktillverkade godis, profilerat som hälsosamt, kraftigt.
Nu tar man sats för att 2021 ska bli än mer framgångsrikt och gör det bland annat med ny logotype.
– Människor vill äta hälsosamt samtidigt som godissuget ökar. Det skapar perfekta förutsättningar för Wellibites, menar bolagets grundare och vd Sara Serray.
Som utbildad apotekare ser hon att de här trenderna ska gå utmärkt att kombinera.
– Alla ska kunna njuta av gott godis. Därför är Wellibites fritt från socker, gluten och palmolja. Det är även veganskt, vitamin- och mineralberikat och producerat i Sverige med naturliga färger och smaker, påpekar hon.
Ambitionen för 2021 är att minst fördubbla företagets omsättning. Vägen går bland annat via ny logga och ny påsdesign.
– Alla som provar Wellibites älskar smaken och med den nya förpackningsdesignen kommunicerar vi ännu tydligare att det här är ett supergott godis. Det gör att fler kommer att upptäcka oss, tror Sara Serray.
De nya påsarna rullas ut i butik under januari och februari. Dessutom blir de synliga hos en helt ny återförsäljare då Reitan (Pressbyrån och 7-Eleven) tar in Wellibites i sitt sortiment från vecka 7.