Foodtech-bolaget Humble köper sockerfria godisföretaget Wellibites av grundaren Sara Serray och betalar främst med egna aktier.
Foodtech-bolaget Humble, som har sin utgångspunkt i succén med klimatvänliga tandborstar, går vidare och köper en annan framgångssaga, sockerfria godisföretaget Wellibites som Sara Serray startade.
Vad Humble betalar för Wellibites är inte offentligt men betalningen sker i första hand genom egna aktier.
Wellibites startades av Sara Serray för att profilera sockerfritt och vitaminberikat godis. Sedan starten har omsättningen utvecklats väl och enligt Humbles pressrelease med god lönsamhet och för i år en prognostiserad omsättning på 21,1 miljoner kr.
– Vi har under åren haft förmånen att följa bolaget och det ska bli mycket spännande att se vad vi tillsammans kan åstadkomma med de verktyg och synergier som Humbles strukturella plattform erbjuder, säger Humbles vd Simon Petrén i pressreleasen.
– Givet att Wellibites på kort tid lyckats ta en stark position på den svenska marknaden med endast organisk tillväxt, ser vi även stora möjligheter att utveckla bolaget och varumärket till en internationell succé. Det är en stor glädje att välkomna Sara Serray och Wellibites till Humble group, tillägger Petrén.