För att ge oss en paus från januaridystopin lanserar Kavli sin nya Cheddar Dip och döper om Blue Monday till Yellow Monday. För Kavli är ost mer än bara en ingrediens – det är ren vetenskaplig glädje.
– Ost gör en glad, vilket faktiskt är vetenskapligt bevisat. Med tryptofan och dopamin i kombination är ost den ultimata lyckokällan, och vad passar då bättre än att lansera vår nya Kavli Cheddar Dip just denna dag? Vi vill att folk ska kunna dippa sig ur januari-dippen, säger Annika Skardal, Senior Brand Manager för Kavli Mjukost & Dip.
Två nya smaker för tacohyllan
Kavlis Cheddar Dip finns i två smaker: Original och Hot Chili, och lovar att vara den ostigaste varianten i tacohyllan med äkta cheddar som huvudingrediens. Dippen kan ätas både varm och kall – värm den direkt i burken och ta din nachotallrik till nästa nivå.
– Vi vill sätta smak och färg på årets tråkigaste dag med våra livliga och oemotståndliga dippar. Det är dags att göra Blue Monday till Yellow Monday och njuta av livets goda, fortsätter Annika.
Tillgänglighet och försäljningsstart
Kavli Cheddar Dip finns att köpa från och med den 20 januari – eller Yellow Monday, som Kavli kallar dagen – hos återförsäljare som Coop, ICA och Axfood.
Ost: Vetenskapligt bevisad glädjespridare
Med sitt fokus på ost som en lyckospridare baseras kampanjen delvis på forskning som visar att ost innehåller ämnen som ökar serotonin och dopamin – signalsubstanser kopplade till välbefinnande och glädje.
Så istället för att låta januari tynga ner dig, plocka fram dina nachos, värm Kavli Cheddar Dip, och gör årets ”dippigaste dag” till något värdigt att fira. Det är dags att välkomna Yellow Monday!